Daikin

DAIKIN UTIRE PUT
SEZONSKOJ UČINKOVITOSTI

NOMINALNO U ODNOSU NA SEZONSKO

Od nominalne učinkovitosti…

Sve do sada, energetska učinkovitost sustava za hlađenje i grijanje mjerila se u umjetnim i standardiziranim uvjetima. Primjerice, za klimatizacijske uređaje to se obavlja pri konstantnoj temperaturi od 35 °C i uz punu rashladnu moć. Na taj način dobije se nominalna energetska učinkovitost koja, sasvim je jasno, ne daje točnu predodžbu o tome kako se klimatizacijski uređaji koriste u svakodnevnoj upotrebi.

putem stvarnog svijeta…

U stvarnosti potrošnja energije razlikuje se ovisno o vanjskoj temperaturi, koja se može tijekom cijele sezone hlađenja ili grijanja značajno razlikovati. Čak i usred ljeta, hlađenje nije uvijek potrebno. U to vrijeme se potrošnja energije u pripravnosti također mora obračunati u preciznim mjerenjima. 

do sezonske učinkovitosti

Evo što čini sezonsku učinkovitost: ciklička mjera energetske učinkovitosti koja uzima u obzir promjenjive temperature. Pametni klimatizacijski uređaji i toplinske crpke teško da će ikada iskoristiti puni kapacitet budući da su u mogućnosti trajno prilagoditi svoju rashladnu ili ogrjevnu moć vanjskim uvjetima. A upravo su oni, pametni klimatizacijski uređaji i toplinske crpke, ono što predstavlja Daikin.

PARIZ - BERLIN U ODNOSU NA 300 KRUGOVA

Primjer

Razlika između nominalne i sezonske učinkovitosti je razlika između ispitivanja u laboratorijskim i stvarnim uvjetima. Razlike postoje za sve vrste uređaja. Primjerice, ako putovanje planirate na temelju reklamirane potrošnje Vašeg automobila, mogli biste se neugodno iznenaditi. Načelno, s punim spremnikom od 60 litara goriva možete doći 1.000 km daleko, od Pariza do Berlina ili Barcelone. Međutim…hoćete li stvarno doći tako daleko?

Laboratorijska mjerenja, mjerenja u vožnji…stvarnost

Reklamirana, nominalna učinkovitost predstavlja rezultate mjerenja u stabilnim, laboratorijskim uvjetima. S punim spremnikom sigurno ćete biti u mogućnosti prevaliti 1.000 kilometara ako se vozite 300 krugova na stazi za utrke Monte Carlo u Monacu te ako nema vjetra i ako vozite konstantnom brzinom. Naravno, svakodnevni uvjeti u stvarnosti posve su drukčiji pa usponi na cesti i vjetar mogu ozbiljno utjecati na učinkovitost Vašeg automobila. 

Nema iznenađenja

Stvari su prilično slične i kod toplinskih crpki i klimatizacijskih uređaja. Mjerenja sezonske učinkovitosti u obzir uzimaju brojne faktore slične neravnim cestama, usponima i različitim vjetrovima. Točno i pouzdano, mjerenjem sezonske učinkovitosti izbjegavate neugodna iznenađenja u Vašim računima za utrošenu energiju.

SVA GODIŠNJA DOBA, SVE REGIJE

Različite temperature

Ljeti temperature ponekad dostižu do 35 °C, što je temperatura pri kojoj se izvode laboratorijska mjerenja nominalne učinkovitosti. Ipak, vrlo često temperature će se kretati oko 25 °C u većem dijelu sezone hlađenja. Ponekad će temperature čak i pasti ispod prosječne sobne temperature od 21 °C. Slično tome, Europske zime nude puno više od nepreglednog snijega i leda. Sezonska učinkovitost uzima u obzir sve ove razlike u trendovima i na temelju njih stvara dugoročnu aproksimaciju o realnoj energetskoj efikasnosti za klimatizacijske uređaje i toplinske crpke.

Različite regije 

Naravno, sezonska učinkovitost toplinske crpke ili klimatizacijskog uređaja razlikovat će se između regije s prosječnom zimskom temperaturom od -5 °C i one s +5 °C ili +15 °C. Budući da su prosječne ljetne ili zimske temperature vrlo različite u Helsinkiju, Parizu ili Ateni, za svaku klimatsku regiju navedenih gradova postoje različite vrijednosti sezonske učinkovitosti. Razlika se iskazuje u novim energetskim oznakama, koji su na snagu stupili 01.01.2013. Na taj će Vam način biti zajamčen puni uvid u Vaše račune za utrošenu energiju.